Ako sa stať A-čkovým blogerom

Autor: Vít Fargaš | 16.2.2006 o 17:51 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1946x

Nedávno prebehla vlna A-čkovými blogermi ohľadne tipov ako získať čitateľov pre svoj blog, tak som si povedal, že to zhrniem do svojho blogu ako tajné súkromné tipy (nič pre titulku, len pre verných zákazníkov ;) ).

Prvým boli asi "valentínske" tipy Scoble-a ako sa dostať na A-zoznam blogerov (malá špička blogerov, ktorí majú státisíce čitateľov). Takže jeho tipy:
  • Urobte nadpis článkov zaujímavý, aby si ho ľudia všimli. (platí aj tu... teda pokiaľ sa tu ľudia, ktorí čítajú titulku, vedia trafiť do názvov alebo neklikajú len tak naverímboha na typ Google I'm happy... bláznivosť sveta netreba podceňovať).
  • Ak používate Technorati (no jo, Slovensko v tomto zmysle je trochu pozadu... takže možno vám to ani nič nehovorí. Ak nie, tak vedzte, že Technorati je pre blogy to, čo Google pre stránky.), tak si "claim-nite blog". Okrem toho, že dostanete "special treatment" od strýka Technorati a asi si vás bude viac všímať, môžete priradiť blogu aj obrázok... A ako to už býva, linky s obrázkami vyhrávajú!
  • Ďalší typ: buďte iný. (To sa ľahko hovorí a zjavne ťažšie realizuje, no stojí to za zváženie.) Vyzerajte inak ako tony iných blogov (hmm, že by som si predsa len urobil ten obrázok navrch?), používajte grafiku (ách tak, a ja som divil prečo je ten môj článok o TV cez Skype taký čítaný).
  • Niečo s title tag? Huh? Whateeeever...
  • Áno, tagujte ostošesť. Čo to znamená - tuná na Slovensku nič, lol.. ale bežne to znamená zaradiť článok do kategórií. Vidíte napravo Moje články - tagy : pod každým slovom je kategória a v každej kategórií sú články, ktoré do jej dotýkajú. Šikovné pre vyhľadávače, šikovné pre čitateľov
  • Ďalší typ? Spriateľte sa s blogermi: ste z-bloger, ale keď si vás nalinkuje 15 ďalších z-blogerov, hneď ste m-bloger (k A je to ešte ďaleko, ale lepšie M ako Z, nie?)
Nato mu Ken Newsome hneď pridal zopár komentárov. Prakticky stručne povedané súhlasí so všetkým. Hej, viac menej aj ja.

Netrvalo dlho a pripojil sa aj Steve Rubel(, ktorého mikropresviedčanie už istú chvíľu sledujem) a odporučil ešte aj zopár rád Marka Cubana.

Na scénu vybehol aj Stowe Boyd a vyrukoval so svojimi technikami ako sa za mesiac dostal z priečky 1 000 000+ na 7 379. (tam vonku zúri "skutečná válka" o čitateľov). Hmm, ja som uviazol na 1 179 135. 2 miliardy liniek a žiadna na môj blog. Kinda depressing.... Ale som ešte príliš lenivý aby som išiel "international" a začal zberať linky. (radšej sa budem hádať v internej diskusií, nech tie linky v pravom stĺpci nepresmerovávajú ;) )

Tak poďme na jeho desiatku jedi bloger techník:
  1. True Voice - úprimný hlas? Hej, buďte uprimný, píšte to o čom chcete písať... Buďte AUTENTICKÝ. Ak to nedokážete, snažte sa odkukať od druhých ako to robia a naučte sa to.
  2. Hoďte sa do dialógu - hej... to pomáha. Ak sa o niečom diskutuje, píšte o tom. Veľa dobrých príspevkov vzniká ako reakcia na niečo.
  3. Kreslite čiaru, znova a znova - he? Aha.. Všetci úspešní blogeri sa vracajú k istému okruhu tém a ďalej ich rozvíjajú ako v zmysle investigatívneho žurnalizmu. Proste a jednoducho, vracajte sa k svojim témam a rozvíjajte ich ďalej (dobrý tip, K+)
  4. Veľké nápady - z času na čas zapracujte na väčšom článku o téme, ktorá môže mať vážnejšie dôsledky.
  5. Zastrúhaj si ceruzku a potom začni písať - spisovateľské schopnosti sa časom zlepšujú a sféra vplyvu sa tiež zväčšuje frekvenciou. Mali by ste písať aspoň príspevok denne (a SME admini by zošaleli od filtrovania titulky :) )
  6. Odvaha - musíte byť pripravený byť nazvaný idiotom, ak chcete dosiahnuť status autority v oblasti v ktorej píšete. Nebojte sa predpovedať budúce trendy, aj keď s vami ľudia nebudú súhlasiť. Nech. ... tak im treba :P (a určite budú šťastnejší, že si svoj názor niekde povedať mohli)
  7. Technológia - (juch, moje obľúbené)... ozbrojte sa ňou. Naučte sa ako fungujú vyhľadávače a robte očividné veci. Expresívne názvy, hlavne pri menách produktov a ľudí dosť pomáhajú. Tagovanie detailnými termínmi hodne pomáha vyhľadávačom a rovnako aj ľuďom. Urobte svoj blog jednoduchý a vizuálne príjemný, ľahko čitateľný. Použite grafiku, kde treba, diagramy, atď... Linkujte sa na všetkých ľudí , ktorých spomínate a hoďte ich aj ako tagy.
  8. To správne časovanie - Snažte sa písať vaše príspevky o témach, keď sú ešte čerstvé. Ak nájdete čo vás osloví, nečakajte dlho a hneď sa k tomu vyjadrite.
  9. "Ľudské rozmery" - čas ľudí je drahý a nikto nechce tráviť denne nad 20-stránkovými dizertáciami. Dlhší článok z času na čas je ok, ale väčšinou platí prísna dieta - menej je viac.
  10. Odpovedajte na komentáre - ľudia ktorí píšu komentáre sa pravdepodobne zaujímajú o témy, ktoré píšete, tak ich v tom podporte. ;)
Ken Newsome zasa nezaháľal, objavil ho (!) a hneď mu zakontroval komentármi. Ken, a to si nevidel ešte môj klobúk!

Tags:
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

November živý ako nikdy (píše Michal Havran)

Ľudí neviedla naivita, ale realizmus.


Už ste čítali?