reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Vít Fargaš

Vít Fargaš

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  1x

a.k.a. Tristan (alebo mac)dobrodruh každodenného života, krčmový filozof, potulný rytier, bandita, hackr vlastného blogu...Homepages:Words (starý experiment)Google ProfileStatistics by: Zoznam autorových rubrík:  ---- TECHLOG ----Web 2.0 servicesTech Notes/NewsNetculture, social networkingDeveloper stuff---- OTHER ----Zen of scienceSociety/culture outside net---- ART & PERSONAL ----Philosophy, attitudesLyrics of momentsJournal/notesMy residual self image

reklama

Journal/notes

No VŽDY to može byť ešte horšie... (murphyho dodatok: a aj bude)

Vít Fargaš

No VŽDY to može byť ešte horšie... (murphyho dodatok: a aj bude)

Uff, tuším som už späť (teda tak pomaly začínam dávať dokopy čo som všade zanechal). Nie že by som niekde nakoniec bol, čož je tiež príbeh sám o sebe, ktorý si pre ušetrenie vlastných nervov nechám radšej pre seba... Vždy som bol magnet na podivné udalostí, čo končilo rôznymi podivnosťami typu brodenie Váhu na biku, či tohtoročná odysea okolo mojej harmoniky, ale tuná to máme - zlatý klinec do rakvy tohto podivného leta - definitívne zrušenie hysterky. Áno, TEJ hysterky, z ktorej hackeri análne penetrovali do NBÚ. Samozrejme, kde inde by som mal mať ja - celebrita svoj priestor? Priamo v centre diania! Tak som sa nestačil diviť v polke leta ako polícia zhabala hysterku (dúfam že sa pobavia na mojej milostnej emailovej komunikácií) a ja som sa stal internetovým bezdomovcom (áno, áno, mám ešte tú polozrúcaninu na host.sk, ale to by som domovom nenazýval, aj keď... ak to tam vymaľujem a kúpim nový koberec...) Takže wheeeee (úžasnô to citoslovce) RIP mojej webstránke, priestoru na experimentovanie a moje odladené skripty na vylepšenia tohto blogu sú v policajnej väzbe na dobu neurčitú (no ako poznám naše súdnictvo, tak za veľmi dlhú dobu sa z toho stane doba veľmi určitá - tzv. do

  • 12. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 640x
  • 1
Don't be scared...

Vít Fargaš

Don't be scared...

Takže, oficiálne... na dlho posledný príspevok. Nestíham... Teda možno by som aj stíhal, kebyže sa nevenujem korčuľovaniu, behaniu do... Nitry (vrrr), hudbe, divadlu, pozeraniu filmov, chodeniu po festivaloch, icqčkovaniu, hýreniu a dorábaniu posledných vecí; čo aj tak nezmení nič na fakte, že už tu kvázi duchom nie som (aj keď telom sa vždy niečomu upíšem). Za polroka na jeseň budem späť... hádam. Ak sa niekde cestou po Európe nestratím alebo ma nezbalí nejaká Izolda. Ak to tu chcete potom stále sledovať asi najinteligentnejšie urobíte ak si prihláste môj blog vo feedburneri cez email (v pravom stĺpci je na to okienko "Enter your email address:"), a dostanete mail, až to tu zasa začne žiť. Don't worry, feedburner váš mail nikomu neprezradí... dokonca ani mne... Takže sa zatiaľ opatrujte. Tags: denne

  • 8. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 024x
  • 10
Nestíham

Vít Fargaš

Nestíham

Ou, ou... nejako nestíham. A nie že by nebolo o čom písať (práve naopak), ale proste deje sa toho naokolo nejako veľa (irl), a vidím to tak, že normálne budem musieť zaviesť nejaký časový manažment, inak sa k blogu ani nedostanem. Reálne totiž ak nenapíšem do blogu aspoň 3-5 príspevkov denne, mám pocit, že to flákam... Nuž ten pocit flákania mám už tuším týždeň. Tak či onak, posledne som prišiel s nápadom založiť si blog venovaný výlučne web kultúre. Nejako ma totiž osvietilo, že Web 2.0 nie je ani "tech stuff" ale skôr záležitosť kultúry, niečo ako architektonický štýl, filozofický smer, je to presne to nad čím človek najprv povie "WTF, čo sa tu deje?" a raz v učebniciach bude Web 2.0 pojem v zmysle niečoho ako romantizmus. Bolo by skutočne zaujímavé byť priekopníkom v tomto smere. Druhou vecou, ktorou sa moja mysel zaoberá je anglický blog. Je mi úplne jasné, že tu na SME blogu som výnimka a moje ciele sú iné, viac globálne a chýba mi linka na prezentáciu sa v anglických blogoch. 95 percent blogov, ktoré sledujem sú anglické a začínam to cítiť ako brzdu, že sa nemám linku na anglický blog, že som proste dokonalý outsider svetovej Web 2.0 scény... Nie že by som chcel písať

  • 30. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Nová RSS na tento blog

Vít Fargaš

Nová RSS na tento blog

V rámci zefektívňovania tohto blogu, existuje nová RSS - http://feeds.feedburner.com/fargas. Ak ma máte v čítačke, odporúčam zmeniť linku (hádam to funguje). Stále to nie je fulltext RSS bohužiaľ, ale nová RSS je "more advanced", je optimalizovaná a budú v nej pribúdať nejaké kontextové funkcie. Pravdepodobne časom bude dokonca obsahovať viac "obsahu" ako pôvodná rss, hlavne ak sa rozhybem tak pravidelne aj čisté linky na zaujímave veci, ktoré nehodím priamo ako blogové príspevky ale len do rss... Pôvodná rss bude stále fungovať, takže "don't panic"... Tags: denne blog sme rss

  • 21. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Nové rubriky

Vít Fargaš

Nové rubriky

Posledné dni som rozmyšlal čo vôbec s týmto blogom, lebo je dosť zmätený - sú tu komentáre, nejaké nové produkty, niečo z diania okolo, niečo z marketingu - a nejako to celé dokopy síce dáva zmysel, lebo sa to venuje hlavne veciam okolo web 2.0 ale ... Tak som mierne upravil všetky rubriky a týmto zavádzam aj novú - Developer stuff - ktorá NIE je určená širšej verejnosti a ktorá bude o ... developer stuff - veciach pre vývojárov (ostatní z toho nepochopia asi ani mäkké f, tak proste varujem). Možno na ňu nebude čas, ale veci v rubrike budú o technickej stránke Web 2.0 - AJAX, Ruby on Rails, Flash, PHP, ASP, SQL a pod. a s nimi spojené finty. Možno aj niečo na typ Diona Hinchcliffe-a. Všetko v tejto rubrike je súkromné, pravopis v nej sa asi nekontrolovať nebude (dokonca je možné, že to budem písať po anglicky) a pokiaľ sa komentár nebude týkať technickej stránky ignorujem... Tags: denne

  • 29. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
reklama
Zatmenie slnka 29. marca 2006

Vít Fargaš

Zatmenie slnka 29. marca 2006

V stredu 29. marca 2006 bude u nás pozorovateľné čiastočné zatmenie Slnka niekedy medzi pol dvanástou a druhou (maximum bude okolo pól jednej keď mesiac zakryje asi polovice slnka). Viac info na NASA stránke, prípadne pre bežných smrteľníkov tuná: Instantní astronomické noviny. >> Pekný animovaný GIF priebehu zatmenia (pre naše časové pásmo pripočítaje +2 hodiny (GMT+1, letný čas)) Tags: astronomia zatmenie

  • 27. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Searching for online spellcheck of webpage

Vít Fargaš

Searching for online spellcheck of webpage

Tags: listing wanted spellcheck service (for english readers from edgeio: just searching good webservice for online spellcheck of webpage spellcheck in foreign language - if you know some, send me message through box in the right column) Podnadpis: moje (sexuálnogramatické) potreby Hľadám online službu na kontrolu chýb (slovenčiny). Unavuje ma donekonečna kopírovať text do Wordu a z Wordu a pod. A nechcem ani kopírovať tony textu. Chcel by som zadať niekde webadresu a ono by mi to vypľulo zadanú stránku s (povedzme že) nažlto označenými chybnými slovami. Ak niečo také poznáte, sem s tým. ONS, s ochranou, bez ochrany, je mi to jedno, len nech je to rýchlo.

  • 23. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Nové fortune cookie

Vít Fargaš

Nové fortune cookie

Trochu som sa bavkal a konečne dorobil fortune cookie v ľavom pravom stĺpci, takže ak nemáte čo robiť, môžete zberať rozumy od Oscara Wilda. Moje dnešne motto: An idea that is not dangerous is unworthy of being called an idea at all. Uff, to sa dobre hodí k tomu All great ideas... are dangerous. Sakra, nemám čas na napísanie vôbec ničoho, chcem prerobiť linky, urobiť inteligentnejšiu lištu pod článkom, pozrieť sa na robenie whitelistov, konečne po mesiaci dorobiť interview a ... atď. Stále sa niečo deje, niečo treba vybaviť, ešte stále mám v schránke neodpovedané maily... už ma to celkom... Ok, kľud... legosystem... Aj zajtra je deň. Tags: fortune, blog, denne

  • 13. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Claiming blog on Edgeio

Vít Fargaš

Claiming blog on Edgeio

edgeio-key: c49b90e34c52bf26b3fca0633a33da6c996bdab9 for fargas.blog.sme.sk/rss edgeio-key: 4a9a57b519032fe82cbdc453cd92d6f95b2bdb2e for fargas.blog.sme.sk

  • 6. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Ako veľmi je karma ničnehovoriaca? 2 - štatistika môjho techlogu

Vít Fargaš

Ako veľmi je karma ničnehovoriaca? 2 - štatistika môjho techlogu

Dnes som si povedal, že svoju hypotézu ohľadne (ne)užitočnosti karmy reálne podložím nejakými číslami. Takže reálna hodnota počet hlasov/čítanosť (v percentách). -draft pre mňa...

  • 3. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
WTF is this karma good for anyway??

Vít Fargaš

WTF is this karma good for anyway??

Viem, že o karme som už písal a istým spôsobom som si hovoril, že tento celý karmický systém má nejaký hlbší zmysel, ktorý mi aspoň naznačí ktoré články sú lepšie ako druhé, ale to je slušne povedané šiestimi písmenami BLBOSŤ. Prvý predpoklad, na ktorom je karma založená, je že čitateľ je ochotný klikať na karmu. Tak osobne typci ako ja na karmu na 95 % neklikajú a k zaujímavým článkov sa často vrátia aj niekoľko krát. Keďže píšem pre ľudí ako ja, tak karma mi definitívne o odozve povie málo. Druhá vec, ktorá robí karmu totálne neužitočnou je jej nestabilita. Článok o Etheri mal pri čítanosti 100 karmu cez 5,2 čo bol nadpriemer oproti mojej priemernej karme) a behom dňa klesol na 2,59. Čo to znamená??? Hlboko podpriemerne či nadpriemerné, či čo? Načo sú komu štatistiky, ktoré nič nehovoria? A to som mal aj štatistiku, ktorá pri 140 mala 0 hlasov a nakoniec sa vyšplhala na nadpriemer. Sorry, ale !@#$% mohol by niekto zaviesť nejakú relevantnú štatistiku, z ktorej by čitateľ aj niečo mal? Tags: denne, blog, sme

  • 2. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Má karma budúcnosť?

Vít Fargaš

Má karma budúcnosť?

Sorry folks, že sa v poslednom čase na mojom blogu neobjavilo nič moc nové aj napriek tomu, že sa vonku zjavilo zopár zaujímavých veci . (Hádam to dobehnem v najbližšej budúcnosti). Pár dňový výlet v Prahe a prerábanie skriptov urobili svoje (na SME zakázali upload ASP v rámci príloh, čo bola bezpečnostná diera ale dobrý spôsob ako vyriešiť väčšinu problémov ohľadne tohto blogu, tak som premigroval so skriptami na svoju stránku), naštastie sa zdá že všetko ide, začal som so systematickým tagovaním - pod článkami budú tagy - kategórie pod ktorými nájdete moje články na rovnakú tému. (tagy sú dokonca Technorati compatible. Dúfal som, že sa v internej diskusií dozviem, či niečo podobné neplánujú, aby som to zbytočne nerobil, ale zdá sa že správcovia blogov majú plné ruky inej práce). Trochu ma hnevá, že Boorkmark do Del.icio.us nejako "hnevá" a slovenské znaky neprekladá dobre. Nemám poňatia prečo, lebo ekvivalentné tlačítko v mojej bookmark lište funguje... V rámci tohto "upgradu", som sa zamyslel, na čo je dobrá karma. Zdá sa mi, že tá koncepcia v súčasnej forme sa triafa mierne vedľa, nám autorom to číslo karma moc nehovorí, nie je to presne ani percentuálne vyjadrenie hlasy/čí

  • 17. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
N/A

Vít Fargaš

N/A

Som mierne mimo... na sme blogu zakázali upload niektorých skriptov (a iných súborov), takže v súčasnosti sa hrám s konvertovaním asp na php a rozbiehanim skriptov na svojej domovskej stránke, aby mi išlo to čo tu bolo. Dalo sa čakať, aj keď škoda, že akurát keď som rozbehal už takmer všetko čo som chcel....

  • 14. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
Tired of CTRL+C, CTRL+V

Vít Fargaš

Tired of CTRL+C, CTRL+V

I'm really lazy. And that wouldn't be surprise, if I wouldn't be lazy to use what I have done. This javascript copy here, javascript copy there sucks... I'm too lazy for it. I'm thinking 'bout rewriting the english locale script: The idea is following. The javascript would be always on site, not only in english and would search for some keyword in article (like "(in English)") or so and if found use locale... It isn't as nice idea as the original... hmmm... !!!! I got it - I put this horrible javascript stuff in one of the bookmark buttons. Yeah.. that should do it.

  • 28. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Claiming own blog

Vít Fargaš

Claiming own blog

Technorati Profile

  • 27. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
reklama
Another SME blog hack

Vít Fargaš

Another SME blog hack

Well... what I do in night...

  • 20. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu